..::Profil::..

My photo
HumairaBooks menyediakan pelbagai koleksi Bahan Ilmiah yang sangat menarik untuk anda miliki. Pelbagai koleksi buku, CD, dan VCD yang insyaALLAH tidak akan mengecewakan pemilik koleksi ini. Antara koleksi yang paling laris waktu ini, Al Quran Wakaf Ibtida', Majalah SOLUSI dengan perbagai isu, Ensiklopedia Solat (Edisi Khas), buku Edisi Istimewa- Aku Terima Nikahnya, Indahnya Hidup Bersyariat, Zikir Pagi & Petang, Formula Solat Sempurna, Hadiah Buat Muslimah dan Al-Ma'thurat. Terdapat keluaran-keluaran baru yang menarik untuk dimiliki oleh anda. Antaranya Buku Sebelum Aku Bernikah, Buku Terjemahan Konvensyen FIQH Ummah, Kertas Kerja Konvensyen FIQH Ummah, Buku Himpunan Kisah Benar Tapi Pelik, Majalah Gen-Q, Novel Sebarkan Cinta-Mu, buku 50 Tokoh Berpengaruh, Tragedi Cinta Taj Mahal, Solat Sunat Pilihan 2, Denyut Kasih Medik, Rayuan Cinta Buat Isteriku, Kisah Haiwan Makkah Zaman Rasulullah S.A.W dan Ringkasan Riyadhus Salihin.

~Hit Counter~

unique visit

~Asmaul Husna~

Asmaul Husna

..::Tag::..

Thursday, October 14, 2010

~Doa Istikharah~


Ya ALLAH Ya Tuhanku

Sesungguhnya aku memohon penentuan-Mu yang baik

dengan ilmu-Mu dan penetapan-Mu dengan kekuasaan-Mu

dan aku memohon keutamaan-Mu Yang Maha Agung

kerana sesungguhnya Engkaulah yang berkuasa

sedangkan aku tidak berkuasa

Engkaulah yang mengetahui (segala sesuatu)

sedangkan aku tidak mengetahui

dan sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui segala yang ghaib

Ya ALLAH Ya Tuhanku

sekiranya Engkau mengetahui bahawa...
(sebutkan perkara yang dihajati)

adalah baik bagiku, agamaku, hidupku, duniaku, ataupun natijah hidupku
(jangka masa terdekat atau jangka masa panjang)

maka takdirkanlah ia kepadaku

serta permudahkan dan berkatilah bagiku pada perkara itu

dan sekiranya Engkau mengetahui bahawa perkara ini buruk

bagiku, agamaku, hidupku, duniaku, ataupun natijah urusan hidupku
(jangka masa terdekat atau jangka masa panjang)

maka jauhkan daripadaku dan jauhkanlah aku daripadanya,

dan takdirkanlah bagiku yang baik sahaja bagiku

di mana-mana pun dan redhakanlah aku dengannya

** Lakukan Solat Sunat Istikharah untuk membuat sesuatu keputusan dengan petunjuk ALLAH.. bukan hanya semasa untuk menentukan jodoh sahaja, tetapi dalam apa jua delima, mudah-mudahan kita dapat membuat keputusan yang tepat dengan petunjuk ALLAH**




2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...